Democracy&Diversity
01.01.1992 - 01.01.2008
Wieloletnie partnerstwo z The New School for Social Research/The Transregional Center for Democratic Studies, Nowy Jork zaowocowało organizacją w latach 1992–2008 siedemnastu programów Democracy & Diversity Graduate Summer Institute adresowanych do młodych naukowców i pracowników organizacji pozarządowych działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego, demokracji i demokratyzacji. Wzięło w nich udział blisko 700 uczestników z całego świata. Tematyka programów skupiona była na społecznych, kulturowych i politycznych wyzwaniach stojących przed współczesną demokracją.
Prof. Elżbieta Matynia
Profesor socjologii, dyrektor New School for Social Research/The Transregional Center for Democratic Studies w Nowym Jorku, którego całoroczna działalność naukowo-edukacyjna obejmuje także organizację szkół letnich w Polsce i Republice Południowej Afryki. Jej badania w zakresie socjologii polityki i kultury skupiają się na analizie przemian i demokratyzacji w krajach Europy wschodniej oraz fenomenie „pogranicza” w kształtowaniu się wspólnej Europy. Zainteresowania naukowe prof. Matynii obejmują także zagadnienia związane z socjologią polityczną, historią myśli socjologicznej, socjologią kultury i sztuki, teorią i praktyką demokracji, kobietami i demokracją, pamięcią społeczną w kontekście globalizacji.
The New School for Social Research
The New School for Social Research/The Transregional Center for Democratic Studies, Nowy Jork – tworzy i realizuje programy badawcze i edukacyjne o interdyscyplinarnym charakterze, których celem jest lepsze poznanie i zrozumienie wyzwań stojących przed współczesną demokracją i demokratyzacją w czterech regionach świata: Europy Środkowej i Wschodniej, Afryki Subsaharyjskiej, Ameryki Łacińskiej oraz Ameryki Północnej; stanowi platformę porozumienia dla ludzi o odmiennym doświadczeniu, pozwala konfrontować interesujące wszystkich problemy związane z demokracją i demokratyzacją, jak również korzystać z doświadczeń innych, pomimo odmiennych warunków społecznych, politycznych i ekonomicznych.
Przejdź na stronę instytucji